poniedziałek, 5 listopada 2012

Moje ulubione dekoracje w kwiaty

Najbardziej podobają mi się kwiaty skromne, wręcz nieeleganckie, niepozorne i tak jakby zagubione. Lubię też zioła, które traktuję na równi z kwiatkami, a także owoce. Cóż, wychowanie na wsi chyba zobowiązuje i numerem jeden są dla mnie od zawsze kwiaty polne, leśne, wiosenne gałązki, szyszki, mech, wrzosy, lawenda, liście, kłosy, a nawet pokrzywy : ]

(zdjęcie pochodzi ze strony: http://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/rosliny-i-kwiaty-na-suche-bukiety-id142.html)


Innym kwiatem, który jest dla mnie idealny, to kraspedia kulista. Jej żółte kwiatostany o ciekawej strukturze osadzone są na sztywnej łodydze, która pozbawiona wody zamiast więdnąć zasusza się. A piękny kanarkowy kolor zamiast blaknąć, zostaje utrwalony. Mamy więc prostą formę, ładną, intensywną barwę i do tego niemal całkowitą "bezobsługowość" :)







(źródło zdjęć: http://white-bride.pl/kraspedia-idealny-wybor-dla-minimalistow/)


Kolejnym elementem, którą uwielbiam są gałązki, w wydaniu  zarówno wiosennym, jak i jesiennym/zimowym. Można dodać ulubione kwiatki, zawieszki, a wazon postawić np. na okrągłym pniu (ostatnie zdjęcie).






(źródła zdjęć niestety nie są mi znane)


Klasyczne wazony nie są dla mnie elementy obowiązkowym, równie dobrze (a nawet lepiej!) dekoracje kwiatowe prezentują się w butelkach, szklankach, filiżankach, dzbankach, małych skrzynkach, koszykach... Bardzo też lubię wiszące elementy, np. słoiki ozdobione koronką lub wstążką, wypełnione kwiatkami lub świeczkami.





(zdjęcia autorstwa Marianne Taylor Photography, florysta: The Flower Fairies

(zdjęcie mojego autorstwa, dekoracja: p. Anna Maria Adamowicz)



(zdjęcia autorstwa Marianne Taylor Photography, florysta: The Flower Fairies)

(żródło zdjęcia: http://www.facebook.com/photo.phpfbid=4140388440914&set=o.247023252013337&type=1&theater (autor: Mateusz Lakocy)


 Na koniec dekoracje owocowe:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz